چمن مصنوعی

ساخت وبلاگ

۸ ایده جذاب برای استفاده از چمن مصنوعی در محل‌های باورنکردنی

 شاید اولین جایی که برای چمن‌کاری به ذهن هرکسی بیاید حیاط خانه باشد، اما یادمان می‌رود که تنها نیمی از سال می‌توانیم از چمن سرزنده و شاداب و سبز رنگ لذت ببریم. البته برای لذت بردن از این زیبایی هم باید به دقت اصول نگهداری وترمیم آن را انجام بدهیم و هزینه زیادی هم برای آن بپردازیم. در ضمن نمی‌توانیم همه جا از آن استفاده کنیم. یک روش جایگزین و ساده استفاده از چمن مصنوعی است که قیمت مناسبی هم نسبت به سایر راهکارهای تزئینی و دکوراسیون دارد. حالا نوبت اضافه کردن کمی خلاقیت است. به موارد زیر توجه کنید.

1. استفاده از چمن مصنوعی به عنوان رومیزی یا زیرانداز

تصور کنید ظهر یک روز تعطیل است و می‌خواهید بازی تیم مورد علاقه‌تان را ببینید. می‌خواهید پشت یک مبل بنشینید و در آرامش کامل به صفحه تلویزیون خیره شوید؟ یا روی زیراندازی از جنس چمن بنشینید (یا حتی بایستید) و حس بودن روی چمن را در حین تماشای بازی تجربه کنید؟  ضمنا چمن مصنوعی کثیف نمی‌شود و اگر چیزی روی آن ریخت با تکاندن و پاک کردن با آب تمیز و آماده بازی بعد می‌شود! پهن کردن یک زیرانداز چمنی هم می‌تواند زیبایی خاصی به منزل ما بدهد و در عین حال دست کشیدن و دراز کشیدن روی چمن انرژی بخش باشد.

2. استفاده از چمن مصنوعی به عنوان پوششی امن برای لبه استخر

امیدواریم که از سر خوردن در حین حرکت کنار استخر آسیب ندیده باشید اما احتمالا آن را تجربه کرده اید. نصب چمن مصنوعی در کنار استخر می‌تواند باعث جلوگیری از سر خوردن کنار استخر شود و در عین حال حس زیبایی همراه با آرامش را به ما در زمان شنا کردن در استخر بدهد. البته اطراف استخر خصوصاً استخرهای روباز محل خوبی برای استراحت و آفتاب گرفتن است. از همه این‌ها گذشته ترکیب رنگ کاشی‌های استخر و رنگ آب درون استخر در کنار رنگ سبز چمن فضایی شیک توأم با آرامش را هدیه می‌دهد.

3. چمن مصنوعی برای محیط بازی کودکان

این‌ روز‌ها  خیابان‌ها دیگر محل امنی برای بازی کودکان نیستند و از طرفی مشغله‌های زندگی ا فرصتی در اختیار والدین قرار نمی‌دهد که فرزندان‌شان را به پارک و مراکز تفریحی ببرند. در این شرایط حیاط خانه‌ها چه در خانه‌های ویلایی و چه در آپارتمان‌ها محل تجمع و بازی کودکان هستند. والدین همیشه نگران آسیب‌های حین جنب و جوش فرزندانشان هستند و شاید این مسئله باعث شود کودکان را از بازی در فضای بیرون خانه منع کنند یا حداقل تا برگشتن‌شان به خانه استرس زیادی را متحمل شوند. یک راهکار مناسب برای تأمین امنیت فضای بازی کودکان نصب چمن مصنوعی در حیاط خانه‌هاست. البته نصب چمن مصنوعی مشکلات آلودگی چمن طبیعی و بیمار شدن کودکان در تماس با آن را نیز در پی نخواهد داشت و پوششی کاملا امن است. این کار علاوه بر آرامش خاطر ما زیبایی دو چندان حیاط مجتمع یا منزل  را نیز به همراه خواهد داشت.

4. گلف بازی برای همه با چمن مصنوعی

تا حالا گلف بازی کرده‌اید؟ گلف را ورزش ثروتمندها می‌دانند اما با کمی خلاقیت و کار دستی می‌شود یک سطح چمنی در داخل خانه درست کرد و گلف بازی کرد. گلف هم یک ورزش و هم راهی مناسب برای تمرکز و آرامش است. با ساختن یک زمین بازی کوچی می‌شود از یک تفریح شاد و آرامش‌بخش در منزل و در اوقات استراحت لذت برد. به خاطر داشته باشیم برای این کار باید چمن مصنوعی ورزشی بخریم. البته باید مواظب باشیم چون هرچقدر هم چمن مصنوعی حس واقعی به ما منتقل کند هنوز در خانه‌ایم!

5. روکشی مثل چمن مصنوعی را فراموش نکنید

یکی از کاربردهای محبوب چمن نشستن و دراز کشیدن روی آن است. فکر کنید یک صندلی راحتی دارید و روی آن چمن مصنوعی کشیده‌اید. این صندلی می‌تواند برای استراحت در فواصل بین کار یا در منزل برای ساعات استراحت در نظر گرفته شود. باز هم فکر کنید و به اطراف نگاه کنید، چمن مصنوعی به راحتی روی هر سطحی پهن می‌شود و به اندازه و شکل دلخواه در می‌آید. در هنگام فکر کردن روی این موضوع بچه‌ها را فراموش نکنید. چمن مصنوعی برای بچه‌ها خیلی جذاب است.

6. اگر حیاط ندارید ، بالکن را سبز کنید

اگر با نشستن و استفاده از فضای کوچکی مثل بالکن و تراس بیشتر از حیاط لذت می‌برید، معطل نکنید. تراس خود را مثل یک باغچه کوچک چمن‌کاری کنید، البته از نوع مصنوعی! چمن مصنوعی به سادگی بریده می‌شود و به اندازه سطح موردنظرتان در می‌آید. همچنین به حفظ نظافت و زیبایی تراس‌تان هم کمک می‌کند. نگران جابجایی چمن مصنوعی نباشید. سطح این چمن‌ها به شکلی طراحی شده که سر نمی‌خورد و برای اطمینان هم می‌شود آن‌ها را با پیچ نگه داشت.

7. پوشش جای بار در وانت یا صندوق عقب خودرو

شاید در نگاه اول کمی عجیب باشد اما چمن مصنوعی به خاطر ماهیت نرمی که دارد می‌تواند پوشش خوبی برای پشت وانت یا صندوق عقب خودرو باشد. این پوشش علاوه بر اینکه از سطح خودرو محافظت می‌کند از جابه‌جایی بار در حین حرکت خودرو هم جلوگیری می‌کند و می‌تواند از سالم ماندن بار در هر جا به جایی شما را مطمئن کند.

8. استفاده از چمن مصنوعی در نمای ساختمان

تا کنون دیده نشده است که نمای ساختمان را با کاشتن چمن سبز کرده باشند. ما هم نمی‌خواهیم اولین باشیم اما مکان‌هایی در نمای بیرونی ساختمان وجود دارد که ظاهر مناسبی را ایجاد نمی‌کند مثل سطل آشغال. می‌توان از پوشش چمن مصنوعی برای زیبا سازی این سطوح استفاده کرد و آن‌ها را پوشاند.

چمن مصنوعی...
ما را در سایت چمن مصنوعی دنبال می کنید

برچسب : چمن مصنوعی,خرید چمن مصنوعی,قیمت چمن مصنوعی, نویسنده : خرید چمن مصنوعی sonargrass بازدید : 243 تاريخ : يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 ساعت: 13:13

راهنمای جامع خرید چمن مصنوعی

روز به روز تقاضا برای خرید چمن مصنوعی افزایش می‌یابد و تولیدکنندگان زیادی در این بازار ظهور می‌کنند. سازندگان با توجه به نیاز مشتریان علاوه بر کیفیت، قیمت چمن مصنوعی را در بازه‌های محتلفی در نظر گرفته اند تا از هر نظر رضایت مشترین خود را جلب کنند. امروز در بازار ایران قیمت چمن مصنوعی برای هر مترمربع از ۴۰-۵۰ هزار تومان تا ۵/۱ میلیون تومان موجود است. البته باید به این قیمت، هزینه نصب و زیرسازی هم اضافه شود. ما یک راهنمای جامع برای شما طراحی کرده ایم تا تمام دانستنی‌های لازم برای خرید چمن مصنوعی را به صورت خلاصه مطالعه کنید.

مواد سازنده چمن مصنوعی

کیفیت مواد سازنده از مهم‌ترین ویژگی‌های چمن مصنوعی است که باید موقع خرید به آن دقت کنید. یکی از اجزاء سازنده سیستم چمن مصنوعی کف محصول است. تقریباً هر ماده‌ای برای ساخت کفی چمن‌های مصنوعی استفاده شده است؛ از کنف تا پلاستیک و پلی‌استر.دقت کنید چمن‌های مصنوعی با کیفیت بالا کفی از جنس الیاف پلی‌استر دارند.

تارهای چمن مصنوعی از فیبرهای نایلون یا پلی‌پروپیلن ساخته می‌شوند و روش تهیه گوناگونی دارند. تارها در صفحه‌های بزرگ تولید می‌شوند و سپس این صفحات به شکل تارهای نازک بریده می‌شوند. برخی دیگر از انواع این تارها با کشیدن صفحات و تبدیل کردن آن‌ها به نخ (اکسترود کردن) و سپس برش نخ‌ها تولید می‌شوند، این تارها سطح مقطع گرد دارند در حالی که تارهای برش‌خورده به روش اول، سطح مقطع مستطیلی و پخ دارند. ما خرید چمن مصنوعی از مدل‌های اکسترود شده را پیشنهاد می‌کنیم چون تارهایی مشابه چمن طبیعی را به وجود می آورند و شکلی طبیعی‌تر و زیبا دارند.

سیستم‌های ضربه‌گیر و نخی که قطعات چمن مصنوعی را به یکدیگر می‌دوزد نیز باید دارای مقاومت، ماندگاری رنگ و دوام بالایی مانند بقیه سیستم باشد و از جنس ترکیبات پلاستیکی یا فوم‌های پلی‌استر ساخته شود.

ارتفاع توده چمن مصنوعی

معمولاً چمن طبیعی را به خاطر بلندی و سرسبزی جذابش دوست دارد. چمن مصنوعی بلند و پرپشت هم می‌تواند هر بیننده ای را جذب خود کند. اگر به دنبال چمن‌های بلند هستید، پیشنهاد ما خرید چمن مصنوعی به ارتفاع ۳۰-۳۷ میلی‌متر است. هر ارتفاعی بلندتر از این به شما چمنی پخ و خوابیده می‌دهد. چون هر چه طول تار چمن بلندتر باشد وزنش هم بیشتر می‌شود و همین مسئله باعث خم شدن و افتادن چمن شما می‌شود.

چگالی یا تراکم چمن مصنوعی

ارتفاع چمن مصنوعی تنها نیمی از داستان جذابیت است. نیم دیگر وابسته به تراکم چمن شما است که با معیار وزن بر مترمربع سنجیده می‌شود. چمن مصنوعی پرپشت و مرغوب حدود ۳ کیلوگرم بر مترمربع وزن دارد.

رنگ چمن مصنوعی

باور کنید یا نه، چمن‌های مصنوعی رنگ‌های متنوعی دارند و همه آن‌ها سبز چمنی نیستند. برای رسیدن به ظاهری طبیعی باید چمنی به رنگ سبز و طیف مناسب آن دقت کنید. همچنین حواستان باشد که کفی آن که به آن ریشه هم گفته می‌شود به رنگ قهوه‌ای باشد. این ناحیه می‌تواند توسط شن کف چمن به رنگ قهوه‌ای درآید. ترکیب رنگ قهوه‌ای و سبز حس طبیعی بودن را بهتر انتقال می‌دهد. چمن مصنوعی به رنگ سبز غلیظ و یکدست هرچند ممکن است در نگاه اول جذاب باشد اما حس طبیعی بودن را از بین می‌برد و بیشتر شبیه زمین بازی بولینگ می‌شود. چمن‌های مصنوعی رنگ‌های متنوعی دارند که شامل سبز زیتونی، سبز تیره و سبز روشن می‌شود و بسته به سلیقه‌تان می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب و خریداری کنید.

نکته در خرید چمن مصنوعی

معمولاً توصیه می‌شود هنگامی که می‌خواهید خانه‌تان را نقاشی کنید، تکه ای از دیوار را به رنگ مورد نظرتان درآورید و چند روز را با آن رنگ زندگی کنید و ببینید در طول روز و در نورهای مختلف چه حسی را نسبت به آن دارید. این مسئله درمورد خرید چمن مصنوعی هم صادق است. درصورت امکان یک قطعه نمونه از فروشنده بگیرید و در محل مورد نظر پهن کنید و چند روزی صبر کنید تا ببینید حس‌تان نسبت به آن رنگ چیست و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

زیرسازی و نصب چمن مصنوعی

همانطور که جنس و ظاهر پیش از خرید چمن مصنوعی برای ما اهمیت دارد، زیرسازی و نصب نیز موردی بسیار مهم پس از خرید چمن مصنوعی است که باید به آن دقت شود. نصب و زیرسازی چمن مصنوعی علی‌رغم چیزی که به نظر می‌رسد کاری تخصصی است و حتی اگر نخواهید از پرکن شن در چمن استفاده کنید بسیار مهم است که از نصاب حرفه‌ای و مطمئن بهره بگیرید.

زیرسازی چمن مصنوعی

زیرسازی به مواردی گفته می‌شود که با آن‌ها سطح زیر چمن مصنوعی را آماده می‌سازند. در اینجا دو گزینه وجود دارد: شن‌های متراکم و شن‌های تیز که برای مصارف خانگی به کار می‌رود. برخی مأمورین نصب، تنها شن تیز را به شما پیشنهاد می‌دهند که در مواردی تضمینی برای تداوم مصرف و طول عمر چمن مصنوعی نیست.

ما برای مدارس و پرورشگاه‌ها یا حتی گلخانه‌ها استفاده از شن‌های تیز به همراه پدهای ضربه‌گیر را پیشنهاد می‌کنیم.

شن پرکن: برخی تولیدکنندگان چمن‌های مصنوعی با قابلیت اضافه کردن شن تولید می‌کنند. این چمن‌ها بجای تثبیت شدن در بافت کفی، توسط شن محکم می‌شوند. این روش باعث کاهش قیمت چمن می‌شود اما به دلیل سایش و تغییرات آب و هوا در طول یک سال، شن‌ها نیاز به تقویت و از نو پر شدن دارند همچنین نیاز به نگهداری مداوم دارند. ما پیشنهاد می کنیم برای مصارف خانگی و درون فضاهای سرپوشیده از چمن‌های بدون شن استفاده کنید.

محکم کردن چمن مصنوعی نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشت. این موضوع از چند روی بسیار مهم است: اول آنکه درصورت تثبیت نشدن، چمن به مرور جا به جا می‌شود و زیبایی فضای شما را از بین می‌برد. به عنوان نکته دوم باید بدانید که حاشیه چمن مصنوعی خصوصاً آن‌هایی که در فضای باز نصب می‌شوند، به راحتی خراب و ساییده می‌شوند. پیشنهاد ما این است اگر این نکته برایتان با اهمیت است، از تثبیت‌کننده‌های چوبی یا پلاستیکی برای حاشیه چمن مصنوعی استفاده کنید.

هرچند نصب چمن مصنوعی کار ساده‌ای به نظر برسد اما باید بدایند که حتی اگر زیرسازی مناسبی داشته باشید بهتر است نصب چمن را به متخصصین و نصب‌کنندگان باتجربه بسپارید. برش‌های منظم و چسبیدن کامل چمن به سطح ـخصوصاً دور چمن، که زیبایی حاشیه چمن شما را به وجود می‌آورد، تأثیر به سزایی روی زیبایی کل محیط شما دارد. این کار فقط از یک متخصص با تجربه بر می‌آید. البته نگران این موضوع نباشید. معمولاً در هنگام خرید چمن مصنوعی فروشنده به شما نصب‌کننده حرفه‌ای خود را پیشنهاد می‌دهد.

چمن مصنوعی...
ما را در سایت چمن مصنوعی دنبال می کنید

برچسب : چمن مصنوعی,خرید چمن مصنوعی,قیمت چمن مصنوعی, نویسنده : خرید چمن مصنوعی sonargrass بازدید : 279 تاريخ : يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 ساعت: 12:47